23 Şubat 2015 Pazartesi

Kaçan kovalanır mi?

Klasik durum: siz birini seversiniz o sizi istemez. Gün gelir, devran döner, siz vazgeçtiğinizde ise,  birden o peşinizde koşmaya başlar. Bu durumu hepimiz bir yerden taniyoruzdur. Ya kendimiz yasamisizdir, ya bir arkadasimiz yasarken sahit olmusuzdur, yada olmadi bir dizi yada filmden biliyoruz dur. O kisi ulaşılabilir oldugunda, onunda bizim gibi iki gözü, iki eli, iki ayağı ve bir kalbi olan sıradan bir insan olduğunu farkederiz. Belkide artik kaçmadığı için anlamını yitirir gözümüz de. Birseyi deli gibi isteyip, elde ettikten sonra, gercekten istemedigini mi anlamaktir bu bilmiyorum, ama bu "Kacan kovalanir" mantıgiyla, elime bişey geçmedi diye zırıl zırıl ağlayanları da çok gördüm mesela.

Ilişkilerde adama yüz vermiyoruz, hani kaçan taraf olalim diye, kendimizi agirdan saticaz ya. Bu mankafalar da kovalıyor tabi, tam ilgimizi çekti diyoruz, iki dakika duruyoruz, hooop! Ozaman da adam kaçmaya basliyor. Luzumsuz, yorucu, ve gereksiz. Bazen diyorum ki, keske beyinlerimizin arasina bir kablo döseyebilsek, öyle bir teknoloji olsa. Bastan karsimizdaki nin ne oldugunu, ne istedigini, ne düsündügünü bilir, zaman kaybetmez ve gereksiz iliskiler yasamayiz. Süper olmaz miydi? Ama yok, ozaman da isin heyecani kacar tabi. Belkide bazi seyleri yasamamiz gerekir o kisiyi bulana kadar. Aslinda cekici olan belki de ulasilmamasi dir. Ve ulastiysan sana hala cekici geliyorsa da gercekten aşk tir. Önemli olan olayın sonucu, birsey olmiyacaksa olmaz. Bunun kacmak la, kosturmak la alakasi yok bence. Zaten ne o öyle yarim yamalak isler, yok kendimi cekeyim de o bana gelsin. Yok özledigimi belli etmiyim de o bana yazsin. Umusamiyormus gibi davranayim masuscukdan ama yinede biraz ilgiliymis gibi de dursun, yoksa sıkılır. Ama yinede birazcik uzak durayim cok hevesliymis gibi de durmasin...  Ooofff yazarken bile sıkıldım! Kactiginda, yok "fazla naz aski usandırır", ilgi gösterdigin de ise yok "kacan kovalanir" denir. Bir asamadan sonra gercekten sevdiginde saklamazsin, söylersin abi! Ben icimden geldiginde onu sevdigimi de, özledigimi de söylerim, istedigim zaman da yazarim. Sevgili benim sevgili degil mi? Benden bu yüzden sıkılacak adami da zaten sevgili diye takmam koluma. Ayrica icimdekileri söyleyemiceksem, ne anladim bu iliski den? Ya tam acacaksin yüregini, yada bu islere hic girmiceksin! bizde kaçan kovalanmaz, gelen ağırlanır,  giden de uğurlanır. (Bu aralar cok mu bilmeye basladim ne?)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder